12 tip til en god profil på LinkedIn

feb 20, 2024 | Effektivitet, Foredrag

Du har været på LinkedIn kursus ( måske endda med mig, og tak for det )

Du har forstået at LinkedIN er kommet for at blive, og er det nye sort indenfor fx salg

Du har måske allerede lært hvordan du skriver blog-indlæg her og tiltrækker læsere og potentielle kunder. Fremragende – I så fald skim dette og tag de vigtigste pointer og sæt i værk med det samme. (- eller du vil måske bare skrive flere indlæg hurtigere og mere effektivt.)

Hvis du endnu ikke helt har fanget hvordan, så er her 12 effektive trin til et godt blog-indlæg for begyndere med flere ( eksperterne tager jeg en anden dag)

Du kan bare tjekke mindmap’et – og komme i gang med det samme. Gå ikke efter perfektionen – men gør det godt og få evt. en kollega til at læse det igennem, før du poster det.

Er du ikke til maps – er overskrifterne lige her

  • Skriv om det, du er god til
  • Skriv løbende
  • Brug overskrifter, der fænger omgående
  • Brug billeder, der fanger opmærksomheden og matcher indholdet
  • Skriv kort og præcist
  • Opdater og dupliker dine gamle indlæg, når du ikke har tid til nye
  • Brug din virksomheds indlæg
  • Lav og brug et fast template/skabelon
  • Promover bloggen/indlægget på flere SoMe-medier
  • Indsæt relevante hyperlinks
  • Indsæt andre medier
  • Overvåg profilen og mediet løbende mht. ændringer i format mv.

RELATEREDE ARTIKLER FRA FORFATTEREN

Sig “Nej” på den gode måde

Sig “Nej” på den gode måde

Kender du kollegaen, der aldrig siger “Nej” ? Hvis du selv er af den type .. hvad betyder det så typisk for dig og dine opgaver? Når du f.eks. stadig det hele,...

10 tip til en præsentation i topklasse

10 tip til en præsentation i topklasse

10 hurtige tip, der tuner dig, din præsentation og dens effekt. Jeg dømte en debatkonkurrence forleden. Deltagerne bad om 10 hurtige tip til deres præsentationer....