Medarbejdere i dag arbejder både mere og hurtigere, end nogensinde før. Alligevel er der konstant for mange opgaver der venter – og flere der slet ikke løses!

Dagligt fejlprioriteres opgaver – hvis de overhovedet prioriteres! Konsekvensen er at kunder, kolleger og virksomheder ikke opnår de forventede resultater, og konsekvensen deraf kender alt for mange.

Stress, krav og arbejdspres stiger yderligere, mens resultater og arbejdsglæde daler. Heldigvis kan dette ændres varigt, ved at produktivitet og personlige effektivitet forbedres, og evnen til at skabe resultater forbedres markant, til glæde for alle.

4 moduler i personlig effektivitet.

  • 4 moduler, der hver forbedrer din effektivitet!
  • 4 moduler, der oprindeligt er fire 1-2 dages kurser, nu koncentreret ned til 1/2 dag hver!
  • 4 moduler der er gennemtestet fra a-z gennem 15 år for nogle af de største virksomheder i EU
  • 4 moduler, der sparer / vinder enhver mellem 1/2 og 1 time om dagen
  • 4 moduler, der er “No-nonsense”, virker i praksis og øger dine resultater!
  • 4 moduler, der kan tages samlet på 2 effektive dage fra 8.30-17,00 – eller 4 aftener forskudt – og virker omgående!

Det effektive kontor

Hvis dit kontor ligner …. – og du ofte bruger tid på at lede efter ting, som fx mapper, papirer, rapporter, nøgler osv. – Så lærer “Det effektive kontor” dig, hvordan du hurtigt fjerner 5-10 sorte plastsække med rod og papir fra dit kontor, samt strukturerer resten i en fart, så du altid kan finde alt!

Målbart kan du spare op til 17% af din arbejdstid – på ikke længere at lede efter dine egne ting.. på dit eget kontor

Forbedr din personlige effektivitet og produktivitet straks ved at skabe en yderst effektiv, enkel struktureret arbejdsplads ud fra 5 simple trin, der er lige til at gå til for enhver.

Tidsstyring og Prioritering

Hvis du er stresset, og ofte arbejder over. Hvis du har en to-do liste, hvor alle opgaver er mærket “HASTER”. Og hvis du ønsker mere tid til kvalitetsarbejde, reflektion og perfektion og måske endda gå hjem før kl 17 regelmæssigt

Så er vores kursus i tidsstyring og prioritering det rette for dig. Det betyder, du i praksis får sænket din stress og øget din arbejdsglæde ved at forbedre din personlige effektivitet og målbart at spare 30-60 minutter om dagen

Mindmapping i praksis

Hvis dine noter fylder 80% af dine mapper og skrivebord? Hvis dine brainstorms resultater forsvinder i “limbo”? Hvis du har mistet overblikket over alle dine opgaver og projekter, og ønsker det tilbage .. Så kan Mindmapping genvinde kontrollen med en gennemtestet teknik kaldet “mindmap”.

Mindmap er verdens mest effektive teknik til at overblik, prioritering, planlægning og drive projekter, samt meget mere. Vi lærer dig teknikken, samt at omsætte den til praksis og resultater på blot 1/2-1 dag.

Mindmap og kurset vil spare dig for timer af nyttesløst arbejde, give dig overblik og gøre dig effektiv!

Du kan endda hyre os til at undervise dig i verdens bedste mindmapsoftware Mindmanager.

Hurtiglæsning fordobler din læsehastighed

Hvis du tilbringer time efter time hver dag på at læse rapporter, filer, artikler, nyhedsbreve, opdateringer, mails og meget meget mere … mens du ikke producerer noget i mellemtiden, og ville ønske du i stedet gjorde – så betyder dette kursus i hurtiglæsning eller speedreading, at det kan du snart

Speedreading øger din hastighed i læsning med 50-200% på mindre end 4 timer, målbart!

Og vælger du selv at træne mere efter kurset vil du ofte kunne gange din hastighed med op til FIRE gange!  Kontakt os og hør lær mere om denne super effektive træning

Persontyper og møder: BLÅ

Når du skal holde møder, så kender du fx sikkert flere typer (der sjældent ændrer adfærd)

  • Dem, der altid kommer til tiden – og dem, der aldrig gør
  • Dem, der altid tager ordet – og dem, der aldrig gør
  • Dem, der siger noget, når de har overvejet det nøje – og dem, der bare snakker
  • Dem, der taber hovedet ind i mellem, og dem, der gyder olie på vandene
  • Dem, for hvem en aftale er en præcis aftale – og dem, for hvem, det bare er en hensigtserklæring i momentet.

Ud fra fx diverse modeller om persontyper, kommer her en række tips, tricks og råd, til hvordan du kan tackle dine mødedeltagere bedre.

Blå persontype: Mogens Lykketoft-typen (researchere, analytikere, specialister)

Utvetydige, formelle, velfunderede analytiske og præcise mennesker, som vil drives af at nå, eller hjælpe dig til at nå konkrete resultater.  Så snart disse er nået – vil de næppe fejre dem, men typisk og måske koldt/kynisk straks kigge fremad mod næste opgave og analyse. “Der er jo ingen grund til at gå over gevind med hverken vin, kvinder og sang, der er jo flere ting på listen er skal udrettes ikke også?”

Nogle vil kalde disse for “detaljens mestre” eller “perfektionens præster” – der kun forlader sig på faktuelle beviser, skriftlige bekræftelser og at se handling tale tydeligere end ord.

Tip om møder:

Send altid agenda før mødet og gennemfør den systematisk. Gælder også tlf-møder.

Blå har det bedst som velforberedt, og en god forberedelse kræver både research og analyse, samt tid til at læse op før mødet.

Kom til tiden, start og slut til tiden.

Hvis det er et længere møde, så referer til agendaen under mødet, så alt går efter planen.

Afgiv præcise informationer inkl. detaljer – og undgå for enhver pris gætterier og optimistiske estimater

Giv om muligt blå tid til selv at analysere dataene, og bed så gerne om blå’s konklusion og evt anbefaling.

Blå vil helst ikke træffe en beslutning på stedet. Han/hun vil typisk gerne analysere og perfektionere og har ofte brug for lidt betænkningstid

Hold dig først og fremmest til agenda og forretning, får du eventuelt går i dialog om noget personligt. (Der typisk kan have “Nørd”-karakter, ment på den venlige måde )

Noter konklusionen og send den, så blå har den fulde dokumentation. – gerne med links eller attachments, der tilbyder yderligere information

 

Persontyper og møder: GRØN

Når du skal holde møder, så kender du fx sikkert flere typer (der sjældent ændrer adfærd)

  • Dem, der altid kommer til tiden – og dem, der aldrig gør
  • Dem, der altid tager ordet – og dem, der aldrig gør
  • Dem, der siger noget, når de har overvejet det nøje – og dem, der bare snakker
  • Dem, der taber hovedet ind i mellem, og dem, der gyder olie på vandene
  • Dem, for hvem en aftale er en præcis aftale – og dem, for hvem, det bare er en hensigtserklæring i momentet.

Ud fra fx diverse modeller om persontyper, kommer her en række tips, tricks og råd, til hvordan du kan tackler dine mødedeltagere bedre.

Grøn persontype : Tine Bryld-Typen ( pædagoger, terapeuter, “hjælpere”)

Deltagende, medfølende og tålmodige (til en vis grænse) afslappede mennesker, der ofte er hyggeonklerne og -tanterne på holdet. Dem der sørger for der altid er kaffe, kage samt tid til at høre hvordan det går derhjemme ( altså hos dig, for det er jo det vigtigste).  Føjelige og hjælpsomme mennesker, der ind i mellem næsten kan falde stille i med tapetet og generelt sjældent vækker megen opmærksomhed.

Det betyder ikke, at de ikke arbejder, blot at de gør det stille, kontinuerligt og bare gerne vil have fred og ro til det. – Når de altså ikke lige skal tale om, hvordan vi alle har det.

Grønne kolleger kan være diretkte u-undværlige for fx “røde” ledere, der altid bør sikre en grøn kollega i teamet, til at jævne folderne ind i mellem  og i det hele taget til at få det daglige arbejde gjort. Disse trives og motiveres bl.a. når hele teamet trives – samt fx. af tid, god stemning og personlig opmærksomhed.

Tip om møder:

En agenda kan være udmærket for grøn – bare der også er tid til at berøre hvordan det går – gerne først, for der er sikkert sket noget siden sidst.

Til fysiske møder er det godt hvis du har kage med – til alle, også kollegerne – så I lige kan starte med en kop kaffe / the sammen.

Tid er ikke så vigtig for grøn – bare der er nok af den til at komme det hele igennem inkl. samværet

Agenda er udmærket for grøn – men har du akut brug for hjælp, så viger den. Lad den gerne indeholde “bløde emner” også.

Giv grøn tid og plads til at snakke med dig og fortælle gerne om hvordan du og dit team har det.

Grøn skal have mavefornemmelsen med i beslutningsprocesser, hvilket typisk tager tid.

Undgå for enhver pris åbne konflikter i grøns nærvær

Det er muligt du kan presse en beslutning igennem overfor grøn – men den kommer næppe til at holde i længden efter mødet.

Sikr altid at grøn har det godt, når mødet slutter – også selvom I har været uenige om noget. Aftal om nødvendigt at tale sammen kort tid efter, så I hver især lige kan tænke over tingene, før I enten går videre eller træffer en beslutning i fællesskab

Noter konklusionen og send den, og tilføj gerne noget personligt ifm. mailen, eller endnu bedre ring lige og hør hvad Grøn synes om den

Persontyper og møder : GUL

Når du skal holde møder, så kender du fx sikkert flere typer (der sjældent ændrer adfærd)

  • Dem, der altid kommer til tiden – og dem, der aldrig gør
  • Dem der altid tager ordet – og dem, der aldrig gør
  • Dem der siger noget, når de har overvejet det nøje – og dem, der bare snakker
  • Dem der taber hovedet ind i mellem, og dem, der gyder olie på vandene
  • Der, for hvem en aftale er en præcis aftale – og dem, for hvem, det bare er en hensigtserklæring i momentet.

Ud fra fx diverse modeller om persontyper, kommer her en række tips, tricks og råd, til hvordan du kan tackler dine mødedeltagere bedre.

Gul persontype: Kurt Thorsen, Nicklas Bendtner-typer ( Sælgere, entertainere & idemagere )

Entusiastiske, overbevisende, dynamiske, festlige mennesker – der altid er i godt humør og altid mener alt kan lade sig gøre. Nogle gange helt og aldeles uden hverken plan eller belæg for at mene det

De gule skal naturligvis have en mængde opmuntring og anerkendelse, og deres humør er ofte ligefrem proportionalt med deres resultater. Ergo går det godt skal de roses og anerkendes for disse og går det mindre godt roses og anerkendes for at gøre en indsats, og hjælpes på en måde der betyder, at gul selv stadig er både mesteren og stjernen på holdet (men ikke nødvendigvis chefen)

Tip om møder:

En agenda er ikke nødvendig for at gul har et godt møde – der er altid en grund til at snakke sammen, og gul har altid noget at sige.

Hvis du kommer eller ringer som en overraskelse er det fint – især hvis du har kage med :)

Tid er et flydende begreb for gul og der er altid mere af det hvor det kom fra. om mødet starter eller slutter til tiden er ikke vigtigt

Agenda er ikke vigtig – selv hvis der er en, er det jo bare et udgangspunkt for en god snak for gul

Giv gul tid og plads til at snakke og fortælle – gerne om noget gul har gennemført siden sidst.

Ros og anerkend gul for hans store engagement og indsats – og evt resultater

Gul kan ofte let overbevises til at sige ja til hvad som helst på stedet. Det svære er at få ham til at lade handling følge ord, hvilket kræver løbende opfølgning ( og ofte endnu mere anderkendelse og kage!)

Tal ofte/altid personlige forhold – udover forretningen. Husk fritidsinteresser, familie, fodboldhold osv osv som gul kan lide

Sørg altid for at gul og guls image kommer positivt ud af en dialog og diskussion. Lad om muligt gul vinde alle de diskussioner du kan.

Noter konklusionen og tilbyd at sende den, så alle har samme dokumentation. ( I givet fald I er uenige, vil det være det eneste der måske (!) kan få gul til at indrømme en fejl fra hans side.) Hjælp gul og dig selv ved at følge venligt op løbende.