Vind med LinkedIn

Er du blandt dem, der ønsker at få (meget) mere ud af din LinkedIn profil, skal du vælge dette kursus. Det fortæller, hvordan du på en venlig og tillidsvækkende måde :

  • Gør din profil god og professionel
  • Finder, filtrerer og kontakter dine kommende kunder
  • Bliver så attraktiv, at dine kommende kunder kontakter dig
  • Kommer skridtet videre efter LinkedIn

Du skal blot medbringe din computer, så du kan arbejde med din LinkedIn profil under kurset. Og gerne dit CV, så du har noget konkret at fylde i din LI profil, hvis den ikke er fuldt opdateret.

Du er også meget velkommen til at sende mig en kort mail, ud fra nedenstående spørgsmål, så jeg kan hjælpe dig så præcist og godt som muligt. Gør du det, får du en personlig mail, med konkrete eksempler og råd til netop din profil.

Agendaen er planlagt som følger :

Trin 1 : Sådan gør du din profil god og professionel

Her optimerer du din profil i praksis. Jeg giver først et konkret input om, hvad der virker, og hvordan ting gøres i praksis. Det forløber trin for trin, mens jeg tager alle spørgsmål, og ind imellem dette får I tid til at implementere tips, tricks og råd på jeres egne LI sider. Dette gælder fx.

  • Billede : Type, baggrund format og hvordan du let optimerer det til LI
  • Titel og overskrift : Hvad skal og kan der stå i den, og hvordan udnytter du den bedst
  • Summary : Hvad skal og kan der stå i det, og hvordan udnytter du det bedst
  • SEO / nøgleord : Sådan vælger og placerer du de (seo) nøgleord du vil findes på i LI etc.
  • Recommendations : Sådan bruger du de to typer, og sådan får du (flere af) dem
  • Sådan får du dine kontakter ind i LI
  • Sådan grupperer og styrer du dem effektivt
  • Følg : Hvad skal du (som minimum) følge
  • Brug af LI’s egne måleværktøjer på din profil
  • Indsæt egne /firma indlæg fra word, ppt eller video
  • Apps og link til andre sociale netværk

Trin 2 : Sådan finder, filtrerer og kontakter du kommende kunder

Her gennemgår jeg alle de unikke søge- og kontaktmuligheder LI tilbyder i den gratis brugerflade. – Du lærer hvordan de effektivt finder leads, -gør disse til kontakter og endeligt får møder igennem på en venlig, hjælpsom og tillidsvækkende måde. På samme måde som før, bliver der rig lejlighed til at prøve alt af i praksis, med konkrete cases og eksempler. Fx

  • Sådan finder du nye kontakter og kunder
  • Hvad nu hvis vi har kunde X, hvordan gør vi så…?
  • Sådan finder du (næsten) alt om ham / hende
  • Hvordan kan jeg finde andres kunder
  • Konkurrenternes kunder
  • Gruppers kunder
  • Sådan finder og bruger jeg evt. partnere og influenter
  • Sådan kommer du i kontakt med andre, på en pæn og tillidsvækkende måde
  • Sådan brug du grupper til dette
  • Sådan bruger du egne indlæg til dette
  • Sådan bruger du egne posts / opslag til dette
  • Lær de trin, der betyder de vil mødes med dig ”Live”

Trin 3 : Sådan bliver du så attraktiv, at dine kommende kunder selv kontakter dig

Dette er en naturlig opfølgning på forrige trin. En ting er selv at ”jagte” eller kontakte andre på LinkedIn. Det giver sig selv, at det er en helt anden, fordelagtig situation, når du kan få potentielle kunder og kontakter til selv at kontakte dig via LinkedIn. Det er heldigvis ikke svært, men handler om hvor, hvordan og hvor ofte du skriver på LinkedIn – samt tip til hvordan dette gøres hurtig og effektivt. Igen bygger vi oven på det, der er gennemgået og udført i trin 2 – og lærer

  • Sådan skriver du på LinkedIn ( omfang, måde, nøgleord)
  • Dette skal overskriften indeholde, for at mangedoble ”views” og ”Likes”
  • Sådan får/laver/bruger du en effektiv grafik, der mangedobler læserskaren
  • Sådan laver du dine / din virksomheds egne grupper
  • Sådan kan du måle på hvor godt det virker

Trin 4 : Sådan kommer du skridtet videre fra LinkedIn

Når ovenstående er på plads, gennemgår vi sammen forslag til, hvordan I kommer videre med og fra LinkedIn. Dette kan enten fungere som pejlemærker til kommende mål og brug for de mest entusiastiske kolleger, eller som oplæg til et evt. opfølgende, kortere kursus ca. 2-6 mdr. senere.

Fx: sådan konverterer du LI-grupper til rigtige netværk

En ting er at ”tale” med kontakter på LI – en anden er at tale med dem ansigt til ansigt. Sådan gør du LI-grupperne til rigtige netværk, og fx inviterer dem til regulære arrangementer hos virksomheden selv. Det er et oplagt skridt, når man gerne vil knytte kontakterne fra grupper og fora tættere til sig – og udnytte at man, som virksomhed, har en stor kompetence og viden at dele ud af

Andre medier forbundet til LI – Sådan laver du effektive blogs og video-blogs på andre medier – linket til LI – naturligvis bare med din smartphone. – eller med få enkle værktøjer Sådan kan du overveje at udnytte din virksomheds ressourcer i LI-arbejdet. Virksomheder har mange kompetente ressourcer der er værdifulde i relation til LI – det gælder marketing, eksperter, skribenter etc. Mange af disse kan sikkert (også) bidrage til at alle i og omkring virksomheden får endnu mere ud af LinkedIn.

Efter kurset – får du yderligere service. Du er velkommen til at skrive til mig mht. LI. spørgsmål i 2 år efter kurset. Det er en naturlig del af pakken, og jeg er her for at hjælpe.

OPGAVE:

Opgaven er frivillig, og hjælper mig til at tilpasse dagen så præcist som muligt til netop dine ønsker

Skriv gerne til mig på se (@) traincompany.dk senest dagen før kl. 16. ( for en gangs skyld er denne invitation først ude kort før kurset, af personlige årsager. Det beklager jeg oprigtigt. Jeg vil være glad hvis du kan finde 5-10 min til at besvare nedenstående )

  • Hvad synes du allerede du har godt fat i mht LI og jeg ikke skal bruge megen tid på
    • Gerne bare i punktform, men også tekst / eksempler hvis du har lyst
  • Hvad kunne du bedst tænke dig at kunne få ud af LI?
  • Hvad vil du allerhelst have du “står med” når kurset er færdigt?
    • Vil du have at XYZ er færdigt på stedet?
    • Vil du primært bare gerne have viden om …?
    • Vil du ….andet…
  • Find følgende
    • Kig rundt på Linkedin og find 2-3 profiler som du synes er GODE
    • Noter gerne 3-4 stikord der fortæller hvad der gør du synes netop DEN/DE profiler er gode.
  • Link gerne til mig på LI : søren ellegaard