Hvornår åbner du bedst din e-mail?

0
4

3 gode råd om hvornår du bedst åbner e-mail:

Start aldrig dagen med at åbne indbakken! Lav først din to-do-liste eller plan for dagen og åben derefter indbakken, fordi:

  • Indbakken er fuld af opgaver
  • Indbakken er fuld af haste opgaver
  • Indbakken er fuld af små-opgaver,d er føles rare at lave og få ud af verden
  • Indbakken er fuld af ligegyldige nyhedsbreve

ALLE SAMMEN TING DER FJERNER DIN TID OG FOKUS FRA DINE EGNE, VIGTIGE PRIORITETER

Dermed ikke sagt de ikke skal laves eller læses ( de fleste af dem ), blot  i en prioriteret rækkefølge. ( Medmindre der står enten “bygningen brænder” eller “Du er fyret!” Så rykker du straks!

I øvrigt, hvis noget “haster” i en mail og du ikke svarer, så ringer afsenderen til dig – tro mig

Start aldrig dagen

  • Indbakken er fuld af opgaver, andre lige skal have ud af døren før de gik. Nu ER de gået, og ergo kan du ikke ringe til dem for at spørge ind til opgaven hvis den er uklar ( og det er den ofte)
    • Du risikerer ergo at lave noget forkert
    • Du risikerer ikke at kunne lave noget, men til gengæld stresse over det
    • Du kan ikke “ringe til en ven” for de er typisk også gået nu

  • Indbakken er fuld af “rare” tidrøvere, der føles godt at få fra hånden, og enten intet batter, eller fjerner fokus fra dine vigtige opgaver
  • Det tager tid og fokus hver gang du kigger i den, også selvom du intet gør ved tingene i den omgående
  • Du ved du er bedst under (lidt) pres, så afsæt fx 30 minutter, 3 x om dagen og ordn al mail der.
    • under 5 minutter, gør det med det sammen
    • over 5 minutter
      • Ind i MS Outlook / Notes
      • Ind i din kalender
      • Svar til afsender om hvornår han kan forvente opgaven løst ( eller send afslag )
    • Uklar opgave, ring til afsender og få det klaret af
Tidligere artikelFå ting gjort om FREDAGEN!
Næste artikelDrop døden efter frokost!
Søren Ellegaard er en ekstremt erfaren underviser, foredragsholder og facilitator. Han har undervist i ca. 25 lande; størstedelen af Europa, samt alt fra Las Vegas, USA, Sapporo, Japan samt den Dominikanske Republik og blandt de mest kendte kunder fx Nestlés hovedkvarter fast gennem 6 år, Unibrew i Danmark, G4S m.fl. . Søren er bl.a. Certificeret mindmap-instruktør i EMEA for verdens største mindmappingsoftware Mindjet.com Certificeret i flere persontype-værktøjer (E-stimate, Insights etc) Certificeret træner for JCI (lederudvikling) Valgt som “Årets træner” 3 gange i JCI Danmark Certificeret Train-the-Trainer-træner Vinder af Danmarksmesterskabet i præsentations-teknik Samarbejdspartner for Ledernes Hovedstaden Hans specialer er Personlig effektivittet Human Resource Skræddersyede teambuildings og events Han har også arbejdet for fx ECCO Sko som både International Retail Training Manager og Uddannelsesansvarlig, samt for VPK Peterson Packaging som HR Manager Du kan dermed altid regne med en sparringspartner eller instruktør, der gør det han siger, siger det han gør og holder det, han lover.